18/10/07

La webcam a l'escola


La activitat educativa porta per títol "la webcam". Ha estat realitzada a les aules de l'escola pública CEIP Marià Galí, amb el curs infantil de P5 d'aquesta escola.

L'objectiu de l'experiència consisteix a ensenyar als nens com poden comunicar-se amb altres persones, en aquest cas els companys de la classe dels elefants, tot utilitzant tecnologies noves per a ells, com ho és la webcam.
Per fer l'activitat més pràctica, els nens omplen una fitxa a l'inici de la classe, on fan una petita descripció de les seves característiques físiques per tal que la videoconferència tingui algun argument. Així es fa saber als nens que la finalitat d'aquesta activitat és comunicar als altres infants tots aquests aspectes.
L'activitat es divideix en dues parts. La primera, consisteix a omplir la fitxa que ja hem esmentat abans. La darrera és pròpiament la videoconferència via webcam, que duen a terme per parelles de les dues classes, cadascuna a la seva aula.
Aquesta activitat és fàcilment practicable a qualsevol curs i amb diferents objectius o continguts de fons. Es pot adequar a diferents necessitats i edats. Per exemple, també és podria utilitzar la webcam per realitzar un treball conjunt (construcció de marionetes) entre les diferents escoles que composen una ZER. La webcam en aquest cas serviria per compartir informació sobre els diferents materials i maneres que han fet servir per construir les marionetes a cada escola, i que els nens s'expliquin el procediment entre ells.
Els temes del programa de l'assignatura, que us citem a continuació, tenen alguna relació amb el video que hem vist.

  • Llenguatge audiovisual
  • Aprendre NTIC i aprendre amb NTIC
  • L'ús de l'internet a l'escola
  • Nous recursos tecnològics a l'aula



1 comentari:

Jaume Marquez ha dit...

Penso que aquesta iniciativa, és interesant per vessants diferents. Els infants comencen a prendre consciència de les possibilitats de les NTIC. En aquest cas s'adonen de la capacitat comunicativa, encara que parlen i es veuen amb nens de la classe del costat, podrian ser infants de qualsevol lloc del món. També poden entendre que per comunicar alguna cosa han de saber abans què volen dir transmetre.